مدیریت

image-admin

صاحب امتیاز و مدیریت :

دکتر رضا صبوری نوجه دهی

Dr. Reza Sabouri Nojah Dehi


موضوعات


عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ، ایمیل خود را وارد نمایید

بانکداری الکترونیکی / یادداشتی از منیره عبدی

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
بانکداری الکترونیکی / یادداشتی از منیره عبدی

چکیده مطلب

پیشرفت شگفت انگیز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش آن به بازارهای پولی ومالی، علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک، روشهای سنتی بانکداری را نیز متحول ساخته است. با رشد چشمگیر معاملات به شیوه تجارت الکترونیکی و نیز دادو ستد و تجارت، برای نقل و انتقال پول، نیاز بیشتری به بانک پیدا شده است و […]

مشروح مطلب

پیشرفت شگفت انگیز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش آن به بازارهای پولی ومالی، علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک، روشهای سنتی بانکداری را نیز متحول ساخته است. با رشد چشمگیر معاملات به شیوه تجارت الکترونیکی و نیز دادو ستد و تجارت، برای نقل و انتقال پول، نیاز بیشتری به بانک پیدا شده است و بانکداری الکترونیک به عنوان بخش لاینفک از تجارت الکترونیک تبدیل شده است.

 

2

 

یکی از ویژگی های قرن بیست و یکم ،توسعه شگفت آور فناوری اطلاع رسانی و ارتباطات و به کارگیری فناوری اطلاعات و شبکه های اطلاعاتی در جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است. این پیشرفتها بانکداری را نیز تحت تاثیر شدید خود قرار می دهند و باعث تغییرات عمده ای در این صنعت می شوند.
امروزه فعالیتهای بانکداری به گونه چشمگیری متحول شده است. به موازات این تحولات، میزان انتظارات مشتریان از شبکه بانکی زیاد شده است. آن چنانکه همه مشتریان خواهان دریافت خدمات با کیفیت بالا، افزایش سرعت در عملیات بانکی و توجه خاص کارکنان به خود هستند. با عنایت به این واقعیت که در عصر جهانی شدن خواه، ناخواه بقای سازمانها و نهادها در گرو تایید مشتریان است و با توجه به اینکه عوامل مذکور در ارتباط مستقیم با عملکرد بانکها هستند؛ لذا این موسسات برای افزایش توان رقابتی خود و حتی برای حفظ بقا و ادامه حیات خود ناگزیر از بهبود عملکرد هستند.

یکی از ابزارهای مهم پیوستن به اقتصاد جهانی، گسترش تجارت و مبادلات خارجی کشور است؛ که از طریق مجهز شدن به ابزارهای الکترونیکی، باید با شیوه های تجارت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی هماهنگ باشد. تجارت الکترونیک مستلزم وجود نظام بانکداری الکترونیکی است، به نحوی که از طریق مجهز ساختن شبکه بانکی کشور به تجهیزات الکترونیکی قادر به اتصال به شبکه بانکداری بین المللی گردد. بنابراین برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بانکداری الکترونیک ضروری به نظر می رسد. این سیستم باید همگام با سیستمهای جهانی پولی و مالی عمل کند و فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل نماید. در حقیقت می توان گفت که پیاده سازی تجارت الکترونیک، نیازمند تحقق بانکداری الکترونیک است. به همین دلیل، استفاده از سیستم های الکترونیکی در موسسات مالی و اعتباری جهان، به سرعت رو به گسترش است و تعداد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک روز به روز در حال افزایش هستند


در ادامه بخوانید: شهر فئودالی ایران

تبلیغات

    در اینستاگرام ما را دنبال کنید